komodium

Klauzula informacyjna dla właścicieli lokali

W związku z wejściem w życie

Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony

osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie

swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej w skrócie: RODO), a także realizując obowiązki powierzone nam przez

Administratora Państwa danych osobowych, zamieszczamy poniżej informacje wymagane

przez art. 14 RODO.

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych

jest Wspólnota Mieszkaniowa, w której jesteście Państwo właścicielami lokalu

mieszkalnego, użytkowego, komórki lokatorskiej lub miejsca garażowego czy

postojowego, lub też w której wynajmujecie Państwo część wspólną nieruchomości.

Komodium sp. z o.o. wykonując swoje usługi jako zarządca, jest na gruncie RODO podmiotem, który przetwarza Państwa dane osobowe, zgodnie z art. 28 RODO.

JAKA JEST PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH CZŁONKÓW WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ

Na podstawie zawartej umowy o

zarządzanie nieruchomością wspólną albo na w drodze innej właściwej czynności

prawnej (np. uchwała) Wspólnota Mieszkaniowa powierzyła nam dane osobowe swoich

Członków w celu realizacji obowiązków nałożonych na nią oraz naszych obowiązków

jako zarządcy/administratora nieruchomości, które wykonujemy zgodnie z zapisami

ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r o własności lokali, a także właściwymi

przepisami prawa, dotyczącymi wszystkich spraw związanych z obsługą

nieruchomości. Podstawą prawną przetwarzania

Państwa danych osobowych będzie stanowił art. 6 ust. 1 lit. c lub f RODO, w związku z z art. 28 RODO i właściwymi przepisami ustawy o własności lokali.

RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH

Danymi, które przetwarza zarządca w

imieniu ina polecenie Wspólnoty Mieszkaniowej są: imię i nazwisko, adres zamieszkania

(również korespondencyjny, jeśli jest inny) i adres lokalu we wspólnocie, nr miejsca postojowego, nr komórki lokatorskiej, adres poczty elektronicznej

(e-mail), nr telefonu (lub telefonów jeśli podano więcej niż jeden), nr księgi

wieszczej lokalu oraz numer rachunku bankowego właściciela z którego dokonywane

są opłaty i zaliczki na pokrycie należności związanych z lokalem (przez lokal

należy rozmieć także komórkę lokatorską lub miejsce garażowe czy postojowe, a także nieruchomość lub cześć wspólnej nieruchomości będącej przedmiotem).

JAKI JEST CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ KOMODIUM SP. Z O.O.

Cel przetwarzania Państwa danych

osobowych przez Komodium sp. z o.o. wynika z ustawy o własności lokali z dnia

24 czerwca 1994 r. oraz umowy powierzenia danych zawartej z właściwą

Wspólnotą Mieszkaniową. Komodium sp. z o.o. przetwarza

powierzone jej dane najczęściej w celu prowadzenia listy właścicieli

lokali, dokonywania naliczeń oraz rozliczeń opat i zaliczek związanych z lokalem, wykonywanie pozostałych zadań zarządcy nieruchomości na mocy umowy, prowadzenia

korespondencji w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej, informowania o wysokości

opłat i zaliczek oraz rozliczeń, a także o wysokości zadłużenia wobec Wspólnoty

Mieszkaniowej.

JAKI JEST OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Państwa dane osobowe będą

przetwarzane przez okres trwania umowy powierzenia przetwarzania danych

osobowych. Po zakończeniu świadczenia usług na rzecz Administratora danych (tj. po rozwiązaniu umowy o zarządzenie, po podjęciu stosownej uchwały przez

Wspólnotę Mieszkaniową), dane osobowe zostaną usunięte lub zwrócone

Administratorowi w całości, stosownie do treści umowy albo polecenia

Administratora.

JAKI JEST SPOSÓB POZYSKIWANIA DANYCH

Państwa dane osobowe Komodium sp. z

o.o. uzyskał od Administratora danych osobowych bądź bezpośrednio od Właścicieli

jako nabywcy nieruchomości bądź od osób, które nabyły lokal we właściwej

Wspólnocie Mieszkaniowej.

JAKIE PRAWA MA OSOBA, KTÓREJ DANE SĄ PRZETWARZANE

Każda osoba, której dane są

przetwarzane ma prawo do:1) prawo dostępu do treści swoich danych,

na podstawie art. 15 RODO,2) prawo do sprostowania swoich

danych, na podstawie art. 16 RODO,3) prawo do usunięcia swoich

danych, na podstawie art. 17 RODO (prawo to nie może pozostawać w sprzeczności

z obowiązującymi w Polsce aktami prawnymi),4) prawo do ograniczenia

przetwarzania swoich danych, na podstawie art. 18 RODO,5) prawo do wniesienia sprzeciwu

wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 RODO,6) prawo do przenoszenia swoich

danych, na podstawie art. 20 RODO.

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH

Administrator danych (wspólnota

mieszkaniowa) przyznał zarządcy prawo do podpowierzenia danych osobowych osobom

z nim współpracującym którzy realizują razem z nim obowiązki

administrowania/zarządzania nieruchomościom. W przypadku zmiany podmiotu

współpracującego, zarządca informuje Administratora o zmianach, a on ma prawo

sprzeciwić się temu. Wszyscy nasi współpracownicy (podmioty działające na

podstawie umowy podpowierzenia przetwarzania danych) mają identyczne obowiązki

wdrożenia środków bezpieczeństwa, środków organizacyjnych i technicznych oraz

są odpowiedzialni za stosowania się do przepisów RODO. Zarządca nie przekazuje danych do

państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej czyli poza Europejski Obszar

Gospodarczy (EOG). Zarządca nie współpracuje również z podwykonawcami, którzy przekazują dane osobowe poza EOG.

Jako zarządca wdrożyliśmy środki techniczne i organizacyjne w celu zagwarantowania bezpieczeństwa powierzonych danych osobowych, aby spełnić wymagania nałożone przez RODO.