Klauzula informacyjna dla właścicieli lokali
W związku z wejściem w życie
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony
osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej w skrócie: RODO), a także realizując obowiązki powierzone nam przez
Administratora Państwa danych osobowych, zamieszczamy poniżej informacje wymagane
przez art. 14 RODO.
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych
jest Wspólnota Mieszkaniowa, w której jesteście Państwo właścicielami lokalu
mieszkalnego, użytkowego, komórki lokatorskiej lub miejsca garażowego czy
postojowego, lub też w której wynajmujecie Państwo część wspólną nieruchomości.
Komodium sp. z o.o. wykonując swoje usługi jako zarządca, jest na gruncie RODO podmiotem, który przetwarza Państwa dane osobowe, zgodnie z art. 28 RODO.
JAKA JEST PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH CZŁONKÓW WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
Na podstawie zawartej umowy o
zarządzanie nieruchomością wspólną albo na w drodze innej właściwej czynności
prawnej (np. uchwała) Wspólnota Mieszkaniowa powierzyła nam dane osobowe swoich
Członków w celu realizacji obowiązków nałożonych na nią oraz naszych obowiązków
jako zarządcy/administratora nieruchomości, które wykonujemy zgodnie z zapisami
ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r o własności lokali, a także właściwymi
przepisami prawa, dotyczącymi wszystkich spraw związanych z obsługą
nieruchomości. Podstawą prawną przetwarzania
Państwa danych osobowych będzie stanowił art. 6 ust. 1 lit. c lub f RODO, w związku z z art. 28 RODO i właściwymi przepisami ustawy o własności lokali.
RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH
Danymi, które przetwarza zarządca w
imieniu ina polecenie Wspólnoty Mieszkaniowej są: imię i nazwisko, adres zamieszkania
(również korespondencyjny, jeśli jest inny) i adres lokalu we wspólnocie, nr miejsca postojowego, nr komórki lokatorskiej, adres poczty elektronicznej
(e-mail), nr telefonu (lub telefonów jeśli podano więcej niż jeden), nr księgi
wieszczej lokalu oraz numer rachunku bankowego właściciela z którego dokonywane
są opłaty i zaliczki na pokrycie należności związanych z lokalem (przez lokal
należy rozmieć także komórkę lokatorską lub miejsce garażowe czy postojowe, a także nieruchomość lub cześć wspólnej nieruchomości będącej przedmiotem).
JAKI JEST CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ KOMODIUM SP. Z O.O.
Cel przetwarzania Państwa danych
osobowych przez Komodium sp. z o.o. wynika z ustawy o własności lokali z dnia
24 czerwca 1994 r. oraz umowy powierzenia danych zawartej z właściwą
Wspólnotą Mieszkaniową. Komodium sp. z o.o. przetwarza
powierzone jej dane najczęściej w celu prowadzenia listy właścicieli
lokali, dokonywania naliczeń oraz rozliczeń opat i zaliczek związanych z lokalem, wykonywanie pozostałych zadań zarządcy nieruchomości na mocy umowy, prowadzenia
korespondencji w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej, informowania o wysokości
opłat i zaliczek oraz rozliczeń, a także o wysokości zadłużenia wobec Wspólnoty
Mieszkaniowej.
JAKI JEST OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Państwa dane osobowe będą
przetwarzane przez okres trwania umowy powierzenia przetwarzania danych
osobowych. Po zakończeniu świadczenia usług na rzecz Administratora danych (tj. po rozwiązaniu umowy o zarządzenie, po podjęciu stosownej uchwały przez
Wspólnotę Mieszkaniową), dane osobowe zostaną usunięte lub zwrócone
Administratorowi w całości, stosownie do treści umowy albo polecenia
Administratora.
JAKI JEST SPOSÓB POZYSKIWANIA DANYCH
Państwa dane osobowe Komodium sp. z
o.o. uzyskał od Administratora danych osobowych bądź bezpośrednio od Właścicieli
jako nabywcy nieruchomości bądź od osób, które nabyły lokal we właściwej
Wspólnocie Mieszkaniowej.
JAKIE PRAWA MA OSOBA, KTÓREJ DANE SĄ PRZETWARZANE
Każda osoba, której dane są
przetwarzane ma prawo do:1) prawo dostępu do treści swoich danych,
na podstawie art. 15 RODO,2) prawo do sprostowania swoich
danych, na podstawie art. 16 RODO,3) prawo do usunięcia swoich
danych, na podstawie art. 17 RODO (prawo to nie może pozostawać w sprzeczności
z obowiązującymi w Polsce aktami prawnymi),4) prawo do ograniczenia
przetwarzania swoich danych, na podstawie art. 18 RODO,5) prawo do wniesienia sprzeciwu
wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 RODO,6) prawo do przenoszenia swoich
danych, na podstawie art. 20 RODO.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH
Administrator danych (wspólnota
mieszkaniowa) przyznał zarządcy prawo do podpowierzenia danych osobowych osobom
z nim współpracującym którzy realizują razem z nim obowiązki
administrowania/zarządzania nieruchomościom. W przypadku zmiany podmiotu
współpracującego, zarządca informuje Administratora o zmianach, a on ma prawo
sprzeciwić się temu. Wszyscy nasi współpracownicy (podmioty działające na
podstawie umowy podpowierzenia przetwarzania danych) mają identyczne obowiązki
wdrożenia środków bezpieczeństwa, środków organizacyjnych i technicznych oraz
są odpowiedzialni za stosowania się do przepisów RODO. Zarządca nie przekazuje danych do
państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej czyli poza Europejski Obszar
Gospodarczy (EOG). Zarządca nie współpracuje również z podwykonawcami, którzy przekazują dane osobowe poza EOG.
Jako zarządca wdrożyliśmy środki techniczne i organizacyjne w celu zagwarantowania bezpieczeństwa powierzonych danych osobowych, aby spełnić wymagania nałożone przez RODO.